Laufende Abschlussarbeiten

Master

  • Markus Niggemann
    Similarity visualization of structured experimental data
  • Melina Cahnbley
    Collecting Accessibility Information of Indoor Environments semi-automatically using Neural Networks
  • Sven Dahn
    Untersuchung eines Lootbox Belohnungssystems im Serious Games Kontext
  • Leen Touma
    Interactive Stairs: Using Sensor Fusion and the Microlife Concept to Encourage Seniors to Climb Stairs
  • Filiz Resim und Kim Korsching
    Perspective Switching in Video Games to Train Creativity

Bachelor

  • Patrick Damrow
    Vibrationsfeedback - Untersuchung und Gestaltung taktiler Stimuli mittels Vibrationsarmband zur Integration ins MAL-System
  • Christoph Schubert
    Express-Ticketing für Amazon Alexa
  • Tom Nordloh
    Methoden zum Tracken von Tangibles auf kapazitiven Displays
  • Evgenij Bukin und Jeremy Hutapea
    Inwiefern hat ein Multiplayer bei einer Physiotherapie-Software Auswirkung auf die Leistung sowie Motivation der Patienten
  • Große
    Sensor-aided Activation of Voice Assistants
  • Pitt Michelmann
    VRestionaire - Untersuchung der Usability vo In-VR-Fragebögen
  • Maurice Ehlers
    Hidden algebra-learning: An investigation of the intuitivity from algebra-tiles
  • Jonas Schmutte
    A serious game helping Android users to make their devices more secure
  • Roman Haak
    Generation of camera shots using machine learning
  • Jan Tilger
    Steigerung der Kreativität durch kreative Einschränkungen in kollaborativen Multi-User-Szenarien