Laufende Abschlussarbeiten

Master

  • Maziar Elmi Sarabi
    Between the Devil and the Deep Blue Sea
  • Mohamed
    Influence of crash experience on drivers situation awareness
  • Peter Schulz
    Effects of Physical Interaction While Sport Climbing in Virtual Reality
  • Timo Stabbert
    Spielerische Interaktion mit einer Sandkiste in VR

Bachelor

  • Waldemar Zeitler
    Simulation-based data collection for parameterisation of everyday activities
  • Jana Wahls
    Model Maintenance for Experiment Libraries
  • Matthias Klug
    Collaboration between UR and Tablet in multi-user scene design
  • Fabian Hesse and Tobias Haker
    Reduction of simultaneously required touch points of Tangibles when used on capacitive displays
  • Angelie Kraft and Julian Mathonet
    Collaboration with capacitive tangibles versus multitouch: A qualitative comparison in the context of algebra tasks
  • Jan Tilger
    Increased creativity due to limitations in multi user scenarios
  • Nadja Mettehausen
    TagRevenge - A Core Game for Editing Image Annotations
  • Till Fitzke
    3D printed representations of digital pictures
  • Christopher Pollok
    Evaluating Menu and Gesture Interaction for 3D Scene Creation in Virtual Reality
  • Danny Thieme
    Development of magnetic interactive tangible Building Blocks
  • Aljosha Balitzki
    Semiautomatische Grammatikerweiterung
  • Manuel Kramer
    Wearable Touch-Sensoren für die Interaktion mit medizinischen Bilddaten
  • Felix Kroll
    Zeitvariable Bewegungserkennung und -bewertung mittels Distanzfunktionen auf aufgenommenen Bewegungssequenzen und Live-Bewegungsdaten
  • Florian Schröder
    Gestaltung eines Shape-Changing Interface zur ambienten Kommunikation im Unternehmenskontext
  • Daniel Schwettmann
    Kinect recording & Playback API in einer Unity-Umgebung
  • Phillip Leder
    Live Calibration of Low-Cost Mobile Eye Trackers