Laufende Abschlussarbeiten

Master

  • Melina Cahnbley
    Collecting Accessibility Information of Indoor Environments semi-automatically using Neural Networks
  • Sven Dahn
    Untersuchung eines Lootbox Belohnungssystems im Serious Games Kontext
  • Nourelhoda S. K. Mohamed
    Influence of Crash Experience on Driver's Situation Awareness
  • Inga Lehne
    Design, Implementation and Evaluation of a Use Case Based Interactive Map Customization Editor
  • Michael Bonfert
    Grip Firmness in Virtual Reality - Emperical Studies on Variable Grip for Handling Virtual Objects
  • Stefan Bollen
    Tangible Design zum Algebra Lernen am Tablet
  • Leen Touma
    Interactive Stairs: Using Sensor Fusion and the Microlife Concept to Encourage Seniors to Climb Stairs
  • Filiz Resim und Kim Korsching
    Perspective Switching in Video Games to Train Creativity
  • Mohamed
    Influence of crash experience on drivers situation awareness

Bachelor

  • Matthias Klug
    Kollaboration zwischen Virtual Reality und Tablet beim Multi-User-Szenendesign
  • Roman Haak
    Generation of camera shots using machine learning
  • Alexander Haar
    Natural language as input for arranging 3D-Scenes
  • Waldemar Zeitler
    Simulatiosbasierte Datensammlung zur Parametrisierung von Alltagsaktivitäten
  • Philip Kreimer
    Verschiedene Gewichte für Kameras in Virtual-Reality und deren Einfluss auf Immersion und Handling
  • Jan Tilger
    Steigerung der Kreativität durch kreative Einschränkungen in kollaborativen Multi-User-Szenarien
  • Navid Mirzayousef-Jadid
    Dynamische Assetgenerierung aus 3D Datenbanken
  • Laura Spillner
    Interacting With a Ball-Playing Entertainment Robot
  • Mohammad Mehdi Salem Naraghi
    Visualisierung der Entwicklungsgeschichte einer Software anhand der Stadtmetapher
  • Niklas Mählmann
    Procedural Generation of Multiplayer Platformer Maps Inspired by Picture Grammars
  • Thi Tuyet Phuong Nguyen
    Entwicklung einer mobilen Applikation für Routing mit multiplen Kriterien
  • Marcel Meissner
    Development of an interactive app for displaying security-critical data flows of apps on android systems
  • Tim Kratky
    Vergleich von auditiven und taktilen Stimuli zum spielerischen Üben von Thythmussequenzen
  • Waldemar Zeitler
    Simulation-based data collection for parameterisation of everyday activities
  • Jana Wahls
    Model Maintenance for Experiment Libraries
  • Matthias Klug
    Collaboration between UR and Tablet in multi-user scene design
  • Angelie Kraft and Julian Mathonet
    Collaboration with capacitive tangibles versus multitouch: A qualitative comparison in the context of algebra tasks
  • Jan Tilger
    Increased creativity due to limitations in multi user scenarios
  • Christopher Pollok
    Evaluating Menu and Gesture Interaction for 3D Scene Creation in Virtual Reality
  • Danny Thieme
    Development of magnetic interactive tangible Building Blocks
  • Aljosha Balitzki
    Semiautomatische Grammatikerweiterung
  • Manuel Kramer
    Wearable Touch-Sensoren für die Interaktion mit medizinischen Bilddaten
  • Felix Kroll
    Zeitvariable Bewegungserkennung und -bewertung mittels Distanzfunktionen auf aufgenommenen Bewegungssequenzen und Live-Bewegungsdaten
  • Florian Schröder
    Gestaltung eines Shape-Changing Interface zur ambienten Kommunikation im Unternehmenskontext
  • Daniel Schwettmann
    Kinect recording & Playback API in einer Unity-Umgebung
  • Phillip Leder
    Live Calibration of Low-Cost Mobile Eye Trackers