Laufende Abschlussarbeiten

Master

  • Mohamed
    Influence of crash experience on drivers situation awareness
  • Peter Schulz
    Effects of Physical Interaction While Sport Climbing in Virtual Reality
  • Timo Stabbert
    Spielerische Interaktion mit einer Sandkiste in VR
  • Martin Hanci
    Authoring for Scientific Experiments in Material Sciences
  • Srikanth Lam
    Quality assessment of experimental data
  • Asif Ahmed
    3D-collages for scene creation
  • Daniel Böhrs
    Development of a modular system for scientific data management learning

Bachelor

  • Jana Wahls
    Model Maintenance for Experiment Libraries
  • Matthias Klug
    Collaboration between UR and Tablet in multi-user scene design
  • Fabian Hesse and Tobias Haker
    Reduction of simultaneously required touch points of Tangibles when used on capacitive displays
  • Angelie Kraft and Julian Mathonet
    Collaboration with capacitive tangibles versus multitouch: A qualitative comparison in the context of algebra tasks
  • Jan Tilger
    Increased creativity due to limitations in multi user scenarios
  • Nadja Mettehausen
    TagRevenge - A Core Game for Editing Image Annotations
  • Till Fitzke
    3D printed representations of digital pictures
  • Malia Cahnbley
    Collecting accessiblility information of indoor environments semi-automatically using neural networks
  • Christopher Pollok
    Evaluating Menu and Gesture Interaction for 3D Scene Creation in Virtual Reality
  • Danny Thieme
    Development of magnetic interactive tangible Building Blocks
  • Michael Schwenk
    Kollaboratives Erstellen von Domänenmodellen
  • Ayimunishagu Abulimiti
    Ontologie-basierte Explizierung von natürlichsprachlichen Instruktionen
  • Semiautomatische Grammatikerweiterung
    Aljosha Balitzki
  • Lukas Prinz
    Verbesserung der Kopf- und Nackenposition in Exergames
  • Manuel Kramer
    Wearable Touch-Sensoren für die Interaktion mit medizinischen Bilddaten
  • Felix Kroll
    Zeitvariable Bewegungserkennung und -bewertung mittels Distanzfunktionen auf aufgenommenen Bewegungssequenzen und Live-Bewegungsdaten
  • Florian Schröder
    Gestaltung eines Shape-Changing Interface zur ambienten Kommunikation im Unternehmenskontext
  • Sylvia Jürgens
    Steuerung in der Virtual Reality mit Hilfe verschiedener Aufhängetechniken: Welche Bewegungen sind am besten zur Interaktion geeignet?
  • Daniel Schwettmann
    Kinect recording & Playback API in einer Unity-Umgebung
  • Phillip Leder
    Live Calibration of Low-Cost Mobile Eye Trackers
  • Meltem Yilmaz
    Benutzerdefinierte Handsteuerung zur Animation von digitalen Figuren
  • Viktor Schwekler
    Mobile 3D-Interaktionen zur virtuellen Exploration fiktiver und realer Umgebungen